Terms and Conditions

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 1 van 7

1. Begrippen
1.1. In deze algemene voorwaarden wordt begrepen onder:
a. Derden: ieder ander (rechts)persoon, niet zijnde OER Lifestyle Academy, Reiziger of diens
Medereizigers.
b. Reiziger: de wederpartij (natuurlijke persoon of rechtspersoon) van OER Lifestyle Academy.
c. OER Lifestyle Academy: de besloten vennootschap Life-X, gevestigd Oosterbracht 34 te
Emmen in het handelsregister onder het nummer 66670241
d. Overeenkomst: de Overeenkomst, zijnde het geheel van afspraken tussen OER Lifestyle
Academy en de Reiziger tot het verzorgen van een (pakket)reis of andere aanverwante dienst
(niet zijnde het aanbieden van diensten op het gebied van lifestyle coaching, personal training
en het organiseren van evenementen in Nederland, tenzij deze diensten kwalificeren als
pakketreis). Op het aanbieden van lifestylediensten zijn de algemene voorwaarden van OER
Lifestyle Academy van toepassing. Die zijn te vinden op [link].
e. Medereiziger(s): de natuurlijke personen die met Reiziger de reis in het kader van de
Overeenkomst maken, namens wie Reiziger heeft geboekt.
2. Toepasselijkheid Algemene Voorwaarden
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van,
overeenkomsten met, leveringen en diensten van OER Lifestyle aan de Reiziger in het kader van
pakketreizen.
2.2. Van een pakketreis zoals in het vorige lid bedoeld, is sprake wanneer een boeking bij OER Lifestyle
bestaat uit ten minste twee verschillende diensten voor één reis. Een reisdienst is bijvoorbeeld het
vervoer (bus, trein of vlucht), verblijf (appartement of hotelkamer) of een andere toeristische
dienst zoals de OER – Arctic Experience.
2.3. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien en voor zover deze
uitdrukkelijk schriftelijk zijn bevestigd door een vertegenwoordiger van OER Lifestyle. Elke
geldigheid van eigen (algemene) voorwaarden van de Reiziger wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
2.4. Reiziger staat ervoor in dat diens Medereizigers kennisnemen van deze algemene voorwaarden
en dat zij deze algemene voorwaarden naleven. Eventuele schade voortvloeiend uit het niet
naleven van deze algemene voorwaarden door de Medereizigers komt geheel voor rekening van
Reiziger.
3. Aanbiedingen en informatie
3.1. Aanbiedingen van OER Lifestyle zijn steeds vrijblijvend en geschieden onder voorbehoud van
tussentijdse wijzigingen.
3.2. Aan de informatie op websites, folders, flyers, kranten en in andere media waarop de goederen en
diensten wordt gepromoot kunnen geen rechten worden ontleend. De informatie in dergelijke
media is slechts bedoeld ter indicatie. Enkel bij schriftelijke bevestiging mag deze informatie juist
worden geacht, behoudens kennelijke omissies en fouten.
3.3. Vermeldingen van prijzen en tarieven geschieden onder voorbehoud van kennelijke fouten en
omissies.
3.4. De Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk om bij de relevante instanties informatie in te winnen
over eventuele (aanvullende) eisen en verplichtingen met betrekking tot reisdocumenten en
visaverplichtingen. OER Lifestyle is nooit aansprakelijk voor schade die uit het hiervoor genoemde
voortvloeit. Het is verplicht dat kinderen en baby’s een eigen reisdocument hebben, een
bijschrijving van kinderen in het reisdocument van een ouder is niet voldoende. OER Lifestyle zal
wel – wanneer dat relevant is – algemene informatie over de in het land van bestemming geldende
visumplicht verstrekken. In voorkomende gevallen zal OER Lifestyle ook informatie verstrekken
over de termijn die bij benadering nodig is voor het verkrijgen van een visum.
3.5. Indien een Reiziger reist met een kind met een leeftijd jonger dan 18 jaar, en wanneer dat kind een
andere achternaam heeft dan de Reiziger, dient Reiziger zorg te dragen voor een (ondertekende)
Engelstalige verklaring waaruit blijkt dat de andere ouder toestemming verleent om de
betreffende reis te maken. Bij deze verklaring dient ook een kopie van een geldig identiteitsbewijs
van de achterblijvende ouder gevoegd te worden.
3.6. De Reiziger is zelfstandig verantwoordelijk om de bij de relevante instanties informatie in te
winnen of er voor zijn/haar bestemming(en) gezondheidsadviezen (zoals inentingen en andere
preventieve maatregelen ter voorkoming van ziektes) bestaan. OER Lifestyle adviseert om altijd
advies in te winnen bij uw huisarts, de GGD, het Ministerie van Volksgezondheid of het Landelijke

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 2 van 7
Coördinatiecentrum Reizigersadvisering. OER Lifestyle is niet aansprakelijk voor directe en
gevolgschade die het gevolg is van het – ten onrechte - niet treffen van (preventieve) maatregelen.
4. Accommodaties
4.1. De beschrijving van een accommodatie in het reisaanbod wordt door OER Lifestyle zo
waarheidsgetrouw en objectief als mogelijk opgesteld. Een complex van accommodaties bevat
vaak veel verschillende soorten accommodaties, deze accommodaties kunnen (bijvoorbeeld)
afwijken in indeling, afmeting, meubilering en uitzicht. De op de website aangeboden informatie
(waaronder: afbeeldingen en teksten) geeft slechts een indruk van de indeling, afmeting en/of het
uitzicht van de accommodatie. Het kan voorkomen dat het verblijf afwijkt van de afbeeldingen of
tekst in het reisaanbod.
4.2. Er bestaat geen internationale standaard op grond waarvan op een uniforme manier sterren (of
een andere vorm van waardering) kan worden toegekend aan een accommodatie. OER Lifestyle
hanteert doorgaans de categorie van de accommodatie zoals deze in de regel in het betreffende
land worden gehanteerd. Vaak hanteren de autoriteiten in deze landen subjectieve criteria
gebaseerd op plaatselijke normen en waarden. De categorisering van accommodaties is slechts ter
indicatie, de Reiziger kan daaraan geen rechten ontlenen.
5. Uitvoering en totstandkoming van de Overeenkomst
5.1. De informatie op de website van OER Lifestyle is aan te merken als uitnodiging om een aanbod te
doen aan de hand van de gepresenteerde informatie. Tussen de Reiziger en OER Lifestyle komt
pas een Overeenkomst tot stand indien en zodra OER Lifestyle het aanbod van de Reiziger
schriftelijk (ook: per e-mail, al dan niet geautomatiseerd) bevestigt. De Overeenkomst komt
slechts dan tot stand wanneer de Reiziger de algemene voorwaarden van OER Lifestyle
onvoorwaardelijk en zonder voorbehoud accepteert.
5.2. In het geval van een herroeping door OER Lifestyle als bedoeld in het vorige lid, zal terugbetaling
plaatsvinden binnen 30 dagen nadat de herroeping schriftelijk aan de Reiziger is medegedeeld.
5.3. In het kader van een adequate uitvoering van de Overeenkomst garandeert Reiziger dat hij alle
relevante gegevens over zichzelf en zijn Medereizigers aan OER Lifestyle kenbaar heeft gemaakt.
Reiziger kan geen beroep doen op informatie die door hem niet voor het aangaan van de
Overeenkomst aan OER Lifestyle kenbaar is gemaakt.
5.4. Met relevante gegevens worden in ieder geval bedoeld de gegevens met betrekking tot de
lichamelijke en geestelijke toestand van de Reiziger of Medereizigers (Derden) die relevant zijn
voor het uitvoeren van de Overeenkomst.
5.5. Onder relevante gegevens valt voorts ook alle informatie die nodig is om diensten van derden
(zoals – maar niet beperkt tot – vliegtickets) af te nemen. Eventuele schade voortvloeiende uit
foutief aangeleverde gegevens komt volledig voor rekening van de Reiziger.
5.6. Indien en voor zover Reiziger verzuimt om de hiervoor vermelde gegevens c.q. informatie aan
OER Lifestyle bekend te maken, is OER Lifestyle gerechtigd Reiziger en diens Medereizigers van
deelname aan de reis uit te sluiten, voorts is Reiziger aansprakelijk voor alle schade die uit het niet
voldoen aan de informatieplicht mocht voortvloeien.
5.7. Op grond van artikel 6:230p BW heeft de Reiziger geen recht op herroeping dan wel ontbinding
van de Overeenkomst.
5.8. De Reiziger kan bij zijn boeking speciale voorkeuren of wensen aangeven (bijv. twee aparte
bedden op een tweepersoonskamer of medische eisen of behoeften zoals een
rolstoeltoegankelijke kamer). OER Lifestyle spant zich in om zoveel mogelijk rekening te houden
met de voorkeuren en wensen van de Reiziger. OER Lifestyle kan echter geen enkele garantie
afgeven ter zake van de door de Reiziger vermelde wensen en/of voorkeuren.
5.9. (Medische) voorkeuren, eisen en/of wensen worden uitsluitend gegarandeerd wanneer dat
uitdrukkelijk is overeengekomen.
5.10. OER Lifestyle is niet verplicht om enig verzoek (dan wel enige eis of wens) in behandeling te
nemen.
5.11. Het kan voorkomen dat de Reiziger op zijn/haar bestemming een aanvullende toeslag aan een
dienstverlener dient te betalen als er aan het verzoek of (medische) eis extra kosten zijn
verbonden (zoals in het geval van een speciaal dieet).
5.12. Het is niet toegestaan huisdieren mee te brengen tijdens de reis.

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 3 van 7
5.13. Reiziger is ervan op de hoogte dat de pakketreizen van OER Lifestyle Academy elementen kunnen
bevatten die gezondheidsrisico’s kunnen meebrengen. Reiziger is zelf verantwoordelijk om
voldoende informatie in te winnen omtrent het deelnemen aan de activiteiten in relatie tot
zijn/haar gezondheid. Reiziger is ook verantwoordelijk om de risico’s aan de Medereizigers te
communiceren en ervoor zorg te dragen dat de Medereizigers informatie inwinnen. Deelnemen
aan een mentaal en/of fysiek programma van OER Lifestyle Academy is altijd op eigen risico. OER
Lifestyle Academy is niet verantwoordelijk voor schade (direct of Indirect) als gevolg van
deelname aan een mentaal en/of fysiek programma.
6. Vrijwaring en hoofdelijke aansprakelijkheid
6.1. Indien Reiziger niet handelt als consument, vrijwaart Reiziger OER Lifestyle Academy tegen alle
aanspraken van de Medereiziger(s) en/of andere Derden welke samenhangen met de uitvoering
van de Overeenkomst.
6.2. Reiziger is – wanneer hij niet handelt als consument - hoofdelijk aansprakelijk voor alle
verplichtingen van de Medereiziger(s) ten opzichte van OER Lifestyle Academy voor zover deze
verplichtingen voortkomen uit de Overeenkomst.
6.3. Reiziger garandeert aan OER Lifestyle Academy dat hij alle Medereizigers vooraf alle relevante
informatie heeft verstrekt die betrekking heeft op de Overeenkomst. Voorts garandeert OER
Lifestyle Academy dat de Medereizigers akkoord zijn gegaan met de toepasselijkheid van deze
algemene voorwaarden, alsmede dat deze algemene voorwaarden aan de Medereizigers ter hand
zijn gesteld.
7. Wijziging van de Overeenkomst door OER Lifestyle
7.1. OER Lifestyle Academy is gerechtigd om de Overeenkomst te wijzigen wanneer dit om
ondergeschikte wijzigingen gaat die, naar de mening van OER Lifestyle Academy, geen materiële
invloed hebben op de uitvoering van de Overeenkomst. OER Lifestyle Academy zal Reiziger
schriftelijk (ook: per e-mail) op een duidelijke, begrijpelijke en in het oog springende wijze op de
hoogte stellen van dergelijke wijzigingen.
7.2. Indien OER Lifestyle Academy zich genoodzaakt ziet de Overeenkomst te wijzigen, en wanneer
geen sprake is van een ondergeschikte wijziging, geldt het volgende. In een dergelijk geval zal OER
Lifestyle Academy Reiziger onverwijld schriftelijk (ook: per e-mail) op een duidelijke, begrijpelijke
en in het oog springende wijze op de hoogte stellen van de voorgenomen wijziging. Reiziger dient
vervolgens onverwijld (uiterlijk binnen 48 uur indien de reis binnen 7 dagen aanvangt) aan OER
Lifestyle Academy te kennen te geven of hij gebruik wenst te maken van het gewijzigde aanbod.
Indien Reiziger geen gebruik wenst te maken van het gewijzigde aanbod, kan Reiziger de
Overeenkomst kosteloos annuleren. In geval van annulering geldt het in artikel 5. bepaalde. Het
voorgaande geldt uitsluitend indien en voor zover de wijziging tot een benadeling van de Reiziger
leidt. Wanneer de wijziging een upgrade of verbetering van de reisvoorwaarden inhoudt heeft de
Reiziger geen recht op annulering (of andere vorm van beëindiging) van de Overeenkomst.
7.3. Indien de Reiziger niet binnen de in het vorige lid vermelde termijn te kennen heeft gegeven of hij
gebruikt wenst te maken van het gewijzigde aanbod, geldt het aanbod als aanvaardt en kan
Reiziger geen beroep doen op annulering (of enige andere vorm van beëindiging) van de
Overeenkomst.
7.4. OER Lifestyle Academy is gerechtigd in het geval van een wijziging van brandstofkosten (of kosten
van andere energiebronnen), door en vanwege de overheid vastgestelde vergoedingen, door
veranderingen in wisselkoersen die voor de reis van belang zijn, belastingen en premies en door
vergoedingen die worden geheven door niet direct bij de uitvoering van deze overeenkomst
betrokken derden, met onmiddellijke ingang een evenredige aanpassing (verhoging of verlaging)
van de gehanteerde prijzen en tarieven door te voeren OER Lifestyle Academy,
7.5. OER Lifestyle Academy dient een verhoging van prijzen of tarieven uiterlijk 20 dagen voor vertrek
aan Reiziger mede te delen en door te voeren.
7.6. Indien OER Lifestyle Academy besluit – op grond van lid 4 van dit artikel – met meer dan 8% te
verhogen, heeft Reiziger het recht om de Overeenkomst kosteloos op te zeggen.
7.7. OER Lifestyle Academy is voor de uitvoering van de Overeenkomst in veel gevallen aangewezen
op Derden. Daardoor is het mogelijk dat bijvoorbeeld vluchttijden wijzigen. De Reiziger dient zich
kort, 24 uur, voor de reis te vergewissen van de exacte vluchttijden daar deze vanwege
omstandigheden kunnen wijzigen. Het is OER Lifestyle Academy toegestaan deze reis- en

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 4 van 7
vluchttijden te wijzigen, OER Lifestyle Academy is niet aansprakelijk voor schade (direct of
Indirect) die hieruit voortvloeit.
8. Hulp en bijstand
8.1. OER Lifestyle Academy biedt de Reiziger hulp en bijstand in het geval de Reiziger tijdens de reis in
moeilijkheden verkeert. Deze hulp en bijstand bestaat uit adequate informatie over medische
dienste, plaatselijke autoriteiten, consulaire bijstand en ondersteuning bij gebruik van
communicatie en het vinden van alternatieve reisarrangementen.
8.2. Indien de moeilijkheden het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van Reiziger, komen de werkelijke
kosten voor het verlenen van hulp en bijstand (inclusief de kosten van OER Lifestyle Academy)
voor rekening van Reiziger. De vergoeding bedraagt nimmer meer dan de werkelijke kosten van
het verlenen van hulp en bijstand.
8.3. Indien de moeilijkheden niet het gevolg zijn van opzet of nalatigheid van Reiziger noch van opzet
of nalatigheid van OER Lifestyle Academy dan draagt elke partij zijn eigen kosten.
9. Wijziging van de Overeenkomst door de Reiziger
9.1. De Reiziger kan OER Lifestyle Academy uiterlijk 42 dagen voor de aanvangsdatum van de reis
verzoeken de reis te wijzigen.
9.2. OER Lifestyle Academy spant zich om aan het verzoek van Reiziger te voldoen maar is daar niet
toe verplicht. OER Lifestyle Academy is voor wijzigingen afhankelijk van de beschikbaarheid (en
capaciteit) en voorwaarden van andere dienstverleners.
9.3. Eventuele kosten die voortvloeien uit de wijziging van de reis komen voor rekening van de
Reiziger.
10. Indeplaatsstelling
10.1. De Reiziger kan OER Lifestyle Academy uiterlijk 7 dagen voor de aanvangsdatum van de reis
schriftelijk verzoeken één of meer deelnemers aan de reis te laten vervangen door (een) derde(n).
10.2. Indeplaatsstelling zoals bedoeld in het vorige lid is uitsluitend mogelijk: 1) wanneer de nieuwe
deelnemer voldoet aan alle aan de pakketreis gestelde eisen (zoals leeftijd) en 2) wanneer de
(voorwaarden van de) bij de reis betrokken dienstverleners (zoals bijvoorbeeld hotels en
luchtvaartmaatschappijen) zich niet verzetten tegen de indeplaatsstelling.
10.3. Alle kosten die verband houden met de indeplaatsstelling (waaronder bijvoorbeeld de kosten die
de betrokken dienstverleners in rekening brengen en de kosten van OER Lifestyle Academy)
komen voor rekening van de Reiziger. De Reiziger, alsmede de persoon of personen die vervangen
worden en zij die hen vervangen, zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de kosten die
voortvloeien uit de indeplaatsstelling.
11. Reis(bege)leiding
11.1. Tijdens bepaalde groepsreizen zal reis(bege)leiding aanwezig zijn. OER Lifestyle Academy kan
geen garanties omtrent de taalvaardigheid van de reisleiding geven.
11.2. De reisleiding spant zich in om de Reiziger ter plaatse zo goed mogelijk behulpzaam te zijn. De
reisleiding is niet gehouden de Reiziger individueel te begeleiden (bijvoorbeeld in het geval van
een bezoek aan een (tand)arts of aangifte bij de lokale instanties).
11.3. Indien reisleiding aanwezig is, is de Reiziger gehouden de reisleiding onverwijld op de hoogte te
stellen van eventuele gebreken aan de reis, in de ruimste zin van het woord.
12. Vervoersvoorwaarden vliegreizen
12.1. In het geval de pakketreis een of meer vliegreizen omvat, zijn de algemene vervoersvoorwaarden
van de luchtvaartmaatschappijen die de vlucht(en) uitvoert/uitvoeren van toepassing. Daarnaast
gelden de aanvullende voorwaarden voor vliegreizen die op het ticket van de Reiziger staan
vermeld.
12.2. De Reiziger dient zich minimaal 3 uren voor de op het ticket vermelde vertrektijd te melden bij de
incheckbalie op de luchthaven. Indien de Reiziger niet op de voorgeschreven tijd op de luchthaven
aanwezig is, kan het zijn dat de Reiziger zijn vlucht mist of zijn recht op luchtvervoer verliest.
12.3. OER Lifestyle Academy is niet aansprakelijk schade (direct of Indirect) voortvloeiend uit het
missen van zijn vlucht door Reiziger. Alle eventuele extra kosten komen voor rekening van
Reiziger.

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 5 van 7
12.4. De vermelde vertrektijden en vertrekluchthaven staan vermeld in de boekingsbevestiging.
Vluchttijden kunnen wijzigen. Of een wijziging plaatsvindt is van veel factoren afhankelijk
(bijvoorbeeld: weersomstandigheden, congestie in het luchtruim, militair vliegverkeer, milieu- en
geluidsnormen en omstandigheden bij de luchtverkeersleiding). Wanneer de oorspronkelijke
vertrektijden en/of vertrekluchthaven wijzigt, brengt OER Lifestyle Academy Reiziger daarvan zo
spoedig mogelijk op de hoogte. Het is van belang dat Reiziger (kort) voorafgaand aan de reis goed
bereikbaar is, wanneer de Reiziger niet bereikbaar is, komen de gevolgen daarvan voor zijn eigen
rekening. OER Lifestyle Academy is in dat geval niet aansprakelijk schade (direct en Indirect) die
voortvloeit uit het niet bereikbaar zijn van de Reiziger.
12.5. Indien een vlucht van Reiziger vertraging oploopt, kan Reiziger volgens Europese regelgeving in
bepaalde gevallen aanspraak maken op een vergoeding van de luchtvaartmaatschappij. Voor meer
informatie over de vergoeding van de luchtvaartmaatschappij in het geval van een vertraging
verwijst OER Lifestyle Academy naar https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij/toerisme-en-
vervoer-eu/vliegreizen. OER Lifestyle Academy is niet aansprakelijk voor schade, direct of
Indirect, die het gevolg is van vertraging van een vlucht.
12.6. Reiziger staat ervoor in dat de door hem aangeleverde informatie correct is. De namen op het
vliegticket moet overeenkomen met de namen in de reisdocumenten. Op het vliegticket dient de
eerste officiële voornaam en de achternaam te worden vermeld. Bij gehuwde personen die de
naam van hun echt geno(o)t(e) hebben aangenomen dient de oorspronkelijke eigen naam op het
vliegticket te worden vermeld.
12.7. Wanneer blijkt dat de naam op het vliegticket niet overeenkomt met de naam in het reisdocument
is het mogelijk dat de luchtvaartmaatschappij Reiziger de toegang tot de vlucht weigert. In dat
geval dient – afhankelijk van de luchtvaarmaatschappij – een nieuw ticket te worden aangeschaft
c.q. het oorspronkelijke ticket te worden gewijzigd. De kosten die hiermee gemoeid zijn komen
volledig voor rekening van Reiziger.
12.8. Reiziger is zelf verantwoordelijk voor het controleren van de toegelaten afmetingen van
bagagestukken. Deze eisen aan de afmetingen van bagage kunnen per vliegmaatschappij
verschillen. Indien de afmetingen van de bagage van de Reiziger de door de vliegmaatschappij
voorgeschreven afmetingen overschrijden, komen eventuele kosten daaromtrent voor rekening
van de Reiziger.
13. Vervoersvoorwaarden busreizen en transfers
13.1. De opstaptijd en opstapplaats van de busreis of transfer staat vermeld in de boekingsbevestiging
of op de daartoe verstrekte voucher.
13.2. De Reiziger heeft geen vaste zitplaats in de bus. Indien de Reiziger om medische redenen voorin
de bus plaats moet nemen, dient Reiziger dit vooraf aan te geven. Bij de aanvraag voor een plaats
voorin de bus dient Reiziger op verzoek een doktersverklaring te overleggen waaruit blijkt dat de
gezondheid van de Reiziger geen andere zitplaats toelaat. Voor de Reiziger wordt in een geval als
hiervoor genoemd een plek op de derde rij gereserveerd.
13.3. OER Lifestyle is nimmer aansprakelijk voor schade (zowel direct als Indirect) als gevolg van
vertraging van een busreis of transfer.
14. Aansprakelijkheid, vrijwaring en schade
14.1. OER Lifestyle Academy is niet aansprakelijk indien de (uitvoering van de) Overeenkomst niet
voldoet aan de verwachtingen die de Reiziger heeft vanwege overmacht of vanwege een oorzaak
die bij de Reiziger zelf of Derden ligt.
14.2. De aansprakelijkheid van OER Lifestyle Academy voor schade is te allen tijde beperkt tot
maximaal driemaal de reissom (per persoon) wanneer de Reiziger een consument is.
14.3. OER Lifestyle Academy is niet aansprakelijk voor schade (direct en Indirect) wanneer de Reiziger
geen consument is of wanneer Reiziger een rechtspersoon is.
14.4. Onder indirecte schade dient in deze voorwaarden te worden verstaan: gevolgschade, gederfde
winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie en schade
verband houdende met verminking, vernietiging of verlies van gegevens of documenten
14.5. Iedere aansprakelijkheid van OER Lifestyle Academy voor schade jegens Reiziger, Medereiziger of
Derden is te allen tijde beperkt tot het bedrag waarop in het betreffende geval uit hoofde van de
door OER Lifestyle Academy gesloten verzekering(en) aanspraak bestaat.
14.6. Een eventuele vordering tot schadevergoeding verjaart door verloop van twee jaren.

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 6 van 7
14.7. Als op de Overeenkomst (of een dienst die daaronder valt) een verdrag of verordening van de
Europese Unie van toepassing is, kan OER Lifestyle Academy zich beroepen op alle uitsluitingen of
beperkingen van aansprakelijk die uit dat verdrag of die verordening voortvloeien.
14.8. De Reiziger is aansprakelijk voor alle schade die door hem of door diens Medereizigers wordt
toegebracht aan eigendommen van OER Lifestyle Academy OER Lifestyle of derden, deze
aansprakelijkheid strekt zich ook uit tot kosten die deze Derden hebben moeten maken ten
gevolge van het handelen of nalaten van de Reiziger.
14.9. Het is OER Lifestyle Academy (of enige Derde waarvan OER Lifestyle Academy gebruik maakt ter
uitvoering van de Overeenkomst) te allen tijde toegestaan de Reiziger het recht tot de
accommodatie of het recht tot toegang tot het vervoermiddel te ontzeggen, de Reiziger daaruit te
(laten) verwijderen en eventuele schade op de Reiziger te verhalen indien: 1) de Reiziger zich
zodanig gedraagt dat daardoor schade ontstaat (of dreigt te ontstaan; 2) de Reiziger zich niet aan
de voorschriften van OER Lifestyle Academy (en/of Derden die OER Lifestyle Academy heeft
ingeschakeld) houdt, wanneer deze voorschriften de Reiziger vooraf kenbaar zijn gemaakt; 3) de
Reiziger Derden hindert in het genot van hun reis of op een andere wijze hinder of overlast
veroorzaakt.
14.10. In het geval de Reiziger op grond van het voorgaande de toegang wordt ontzegd dan geldt dat de
Reiziger geen aanspraak kan maken op restitutie van enig bedrag.
14.11. De aansprakelijkheidsbeperkingen uit deze voorwaarden gelden niet indien de schade van de
Reiziger bestaat uit persoonlijk letsel of wanneer deze schade is veroorzaakt door opzettelijk dan
wel bewust roekeloos handelen van OER Lifestyle Academy of van diens ondergeschikte
leidinggevenden.
14.12. De aansprakelijkheidsbeperkingen uit deze voorwaarden gelden niet indien de schade is
veroorzaakt door opzet of grove nalatigheid van OER Lifestyle Academy of van diens
leidinggevende ondergeschikten. Deze aansprakelijkheidsbeperking geldt ook niet wanneer
sprake is van persoonlijk letsel.
15. Annulering
15.1. De Reiziger kan de Overeenkomst voor het begin van de reis (gedeeltelijk) annuleren. In het geval
van opzegging is de Reiziger verplicht de schade aan OER Lifestyle Academy te vergoeden. De
schade bedraagt maximaal de volledige reissom.
15.2. Bij annulering is de Reiziger de volgende kosten verschuldigd:
Dagen tot vertrek Percentage van de reissom
< 14 100%
14> - < 28 50%
28> - < 45 25%
>45 0 %
15.3. Het voorgaande geldt niet indien dat expliciet tussen OER Lifestyle Academy en de Reiziger is
overeengekomen.
16. Betaling
16.1. De op de website vermelde prijzen zijn prijzen inclusief de wettelijke omzetbelasting. Bovenop
deze prijs brengt OER Lifestyle Academy een eenmalige opslag voor de afhandeling van de
boeking (boekingskosten) in rekening. Daarnaast brengt OER Lifestyle een klantenbijdrage van €
15,- per boeking in rekening in het kader van de garantieregeling van het GGTO.
16.2. Op grond van lokale regelgeving kan het zo zijn dat tijdens de reis in het kader van de
Overeenkomst lokale heffingen of toeslagen betaald dienen te worden (zoals – maar niet beperkt
tot – toeristenbelasting). Deze heffingen en toeslagen komen voor rekening van de Reiziger.
16.3. De totale overeengekomen prijs voor de reis in het kader van de Overeenkomst is onmiddellijk na
het sluiten van de Overeenkomst verschuldigd en dient aan OER Lifestyle Academy
vooruitbetaald te worden. Indien en voor zover de Reiziger het volledige bedrag niet voor aanvang
van de reis heeft betaald, is OER Lifestyle Academy gerechtigd de Overeenkomst met de Reiziger
te ontbinden of te annuleren. .
16.4. OER Lifestyle Academy is gerechtigd om (al dan niet periodiek) veiligheidscontroles uit te voeren
om misbruik van creditcards en bankrekeningen tegen te gaan. Daarom kan het voorkomen dat
OER Lifestyle Academy aanvullende informatie bij de Reiziger opvraagt om diens identiteit en het
rechtmatige gebruik van de creditcard of bankrekening vast te stellen. Indien de Reiziger niet aan

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE

ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 7 van 7
voormeld verzoek voldoet, heeft OER Lifestyle Academy het recht om de Overeenkomst met de
Reiziger te beëindigen en de daardoor ontstane schade bij Reiziger in rekening te brengen.
16.5. Indien de Reiziger niet binnen de gestelde termijn aan de op hem rustende betalingsverplichtingen
voldoet is de Reiziger de wettelijke rente verschuldigd. Na aanmaning is de Reiziger voorts de
buitengerechtelijke kosten verschuldigd.
16.6. De buitengerechtelijke kosten bedragen maximaal 15% over de eerste € 2.500,-, 10% over de
volgende € 2.500,-, 5% over de volgende € 5.000,- en 1% over alles wat daar bovenuit stijgt.
17. Minimumaantallen
17.1. OER Lifestyle Academy is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen indien het minimumaantal
deelnemers voor die reis niet is behaald. Dit minimumaantal dient voorafgaand aan de boeking
aan de Reiziger te zijn bekendgemaakt.
17.2. In het geval van groeps- en busreizen geldt altijd een minimumaantal deelnemers.
17.3. Indien het minimumaantal reizigers voor de reis niet tijdig is behaald, zal OER Lifestyle Academy
Reiziger daarvan op de hoogte te stellen. Afhankelijk van de reisduur kan OER Lifestyle Academy
de Overeenkomst met de Reiziger opzeggen tot:
- 21 dagen voor aanvang van reis wanneer de reis een duur van zes dagen of meer heeft;
- 7 dagen voor aanvang van de reis wanneer de reis een duur van twee tot zes dagen heeft;
- 48 uren voor aanvang van de reis wanneer de reis een duur van minder dan twee dagen heeft.
17.4. Bij de berekening van de opzegtermijn geldt de aanvangsdatum van de reis als uitgangsdatum.
17.5. OER Lifestyle Academy spant zich in de Reiziger een zo goed mogelijk alternatief te bieden.
Wanneer OER Lifestyle Academy een alternatief aanbiedt dan geldt het in artikel 6 bepaalde.
17.6. Indien de Reiziger het alternatieve aanbod aanvaardt, zal OER Lifestyle Academy het eventuele
prijsverschil tussen de oorspronkelijke reis en het door de Reiziger aanvaarde alternatief
verrekenen.
18. Garantie en verzekeringen
18.1. OER Lifestyle Academy is aangesloten bij het Garantiefonds GGTO. Indien en voor zover OER
Lifestyle onverhoopt niet aan haar verplichtingen kan voldoen kan de Reiziger een beroep doen op
de garantieregeling van het Garantiefonds GGTO. De meest recente garantieregeling van het
Garantiefonds GGTO is op de Overeenkomst van toepassing.
18.2. OER Lifestyle Academy sluit, tenzij anders overeengekomen, geen verzekering(en) af voor de
Reiziger. OER Lifestyle Academy raadt de Reiziger dringend aan een goede reisverzekering (incl.
dekking voor ongevallen, bagage, ziektekosten en annulering) af te sluiten.
18.3. Indien en voor zover de Reiziger via OER Lifestyle Academy een verzekering afsluit is OER
Lifestyle Academy slechts de bemiddelaar tussen de Reiziger en de verzekeringsmaatschappij. Er
komt een verzekeringsovereenkomst tot stand tussen de Reiziger en de
verzekeringsmaatschappij. De algemene voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij zijn in
dat geval van toepassing.
19. Klachten
19.1. Indien de Reiziger onverhoopt een klacht heeft dient hij zich tijdens de reis tot OER Lifestyle
Academy of diens reisleider ter plaatse te wenden. Reiziger dient zijn klacht onverwijld aan OER
Lifestyle Academy of diens vertegenwoordiger te melden.
19.2. Indien en voor zover de klacht niet onverwijld aan OER Lifestyle Academy is gemeld, en OER
Lifestyle Academy daardoor niet in de gelegenheid is gesteld de klacht of de tekortkoming te
verhelpen, kan het recht op schadevergoeding van de Reiziger geheel of gedeeltelijk komen te
vervallen.
19.3. Een tekortkoming wordt zoveel mogelijk door OER Lifestyle Academy verholpen tenzij dit niet
mogelijk is of onevenredig hoge kosten met zich meebrengt, gelet op de mate waarin tekort wordt
geschoten en de waarde van de betreffende reisdiensten.
19.4. Als een klacht niet tot tevredenheid van de Reiziger is opgelost, dient de Reiziger zich uiterlijk
twee maanden na afloop van de reis tot OER Lifestyle Academy te wenden. Indien en voor zover
de Reiziger de klacht niet binnen de hierboven gestelde termijn indient, kan OER Lifestyle
Academy besluiten de klacht niet in behandeling te nemen.
20. Toepasselijk recht en geschillen

ALGEMENE BOEKINGS- EN REISVOORWAARDEN PAKKETREIZEN OER LIFESTYLE ACADEMY
VERSIE 2019-A

Pagina 8 van 7
20.1. De Overeenkomst, deze voorwaarden en alle eventuele uit de Overeenkomst voortvloeiende
overeenkomsten worden beheerst door Nederlands recht, tenzij op grond van
dwingendrechtelijke regels ander recht van toepassing is.
20.2. Alle geschillen welke tussen partijen mochten ontstaan — naar aanleiding van de onderhavige
Overeenkomst dan wel van nadere overeenkomsten en andere handelingen in samenhang met de
onderhavige Overeenkomst zoals bijvoorbeeld, zij het niet uitsluitend onrechtmatige daden,
onverschuldigde betalingen en ongegronde verrijkingen — zullen worden beslecht door de
rechtbank in het arrondissement van de statutaire vestiging van OER Lifestyle Academy, zulks
behoudens voor zover dwingende competentieregels aan deze keuze in de weg zouden staan.
20.3. Niettemin blijft OER Lifestyle Academy bevoegd enig geschil als bedoeld in lid 2 van dit artikel
aanhangig te maken voor de bevoegde rechter naar haar keuze.